woensdag 2 november 2016

Shanghai FashionWeek || Where What Who & Macallan Afterparty

Wie mij op Instagram volgt kan het niet hebben gemist. Afgelopen maand was ik, samen met vriendinnen Corine & Barbara in het indrukwekkende Shanghai voor een Fashiontrip. Daar hoorde uiteraard een bezoek aan Shanghai FashionWeek bij. Helaas kon ik door het drukke schema maar 1 dag bezoeken, maar ik heb er ontzettend van genoten. 

Dit is mijn inzending voor de verkiezing voor het Zalando Creative Contest Icon. Meer over deze actie vind je hier.

De show die ik heb bezocht was van het label Where What Who uit Shanghai. Het is een jong, vernieuwend merk en zeker niet traditioneel Chinees. De collectie bestond uit een deel wit/grijze looks en een deel zwart/rode looks. Tussen de twee delen zat een overgang met een aantal gesponsorde t-shirts van Pizza Hut die later ook deels onder de rode kleding te zien waren. Mijn favoriete looks vindt je hieronder.












De collectie was qua stijl aan de ene kant erg strak en formeel, veel items hadden een echte office feel, maar aan de andere kant speels door de styling. Zo werden blazers schuin gedragen, waarbij de halsopening als armsgat diende, erg leuk gevonden. Overhemden werden achterstevoren gedragen, iets wat eerder al te zien was tijdens andere fashionweek shows. Verder werd ook de off-shoulder/one-shoulder trend niet overgeslagen.



















Trends in deze show: 
- Metallics
- Off/One-shoulder
- Slip-dress
- Business op een speelse manier
- Chokers
- Kleuren: Wit, Grijs, Camel, Zwart & Rood
- Make-up & Haar: Minimale make-up en een witte/as-blonde pruik in een bob met rechte pony. 

De show duurde in totaal 20-25 minuten, wat ik prettig lang vond. Er werd tijdens de show afgewisseld van muziek tussen de verschillende kleurthema's. Zo was het eerste nummer een vrij alternatief Duits nummer. Al met al was de show een goed geheel, zeker als je de gesponsorde Pizza Hut shirts niet meerekent. 

Na de show was het, uiteraard, tijd voor een kleine fotosessie, waarbij we ineens werden aangesproken. Na een redelijk moeizame chat (wij spreken geen Chinees) werden wij uitgenodigd voor de afterparty diezelfde avond. 


Sponsor van Shanghai FashionWeek, Macallan, organiseerde een afterparty met proeverij. Nou moet ik zeggen dat ik niet veel van het informatieve deel heb meegekregen, omdat er geen woord engels werd gesproken, maar beeld en smaak zegt genoeg. 

Al met al een zeer geslaagde dag. Helaas was het programma in Shanghai te druk om nog meer shows te bezoeken, anders had ik dat zeker willen doen. Fashion in China is zo divers, het is deels traditioneel en deels heel modern en die mix is erg interessant. De nieuwe generatie is ontzettend vernieuwend en durft echt met de meest vreemde ideeen te komen, dat is mooi en inspirerend om te zien. 

Binnenkort zal ik meer artikelen plaatsen over mijn trip naar Shanghai. Ben jij al eens in China geweest of zou het je leuk lijken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...